«گشت ارشاد»
 
POLICY
POLICY

امروزه یکی از مسائلی که مورد بحث بسیاری از محافل شده همین مسأله ی گشت ارشاد است؛که آیا خوب است یا بد،نافع است یا مضر؟

وقتی ما بدون کار فرهنگی و تبلیغی بیاییم چیزی را به خورد مردم بدهیم، صد درصد با مخالفت آن ها مواجه می شویم.هر چند آن مسأله خوب باشد.

ما آمده ایم با گذاشتن گشت ارشاد در خیابان ها،نظر مردم را از اینی که هست نسبت به حجاب و مسائل دینی بدتر کرده ایم و انتظار داریم که دیگر همه با چادر به خیابان بیایند.

مردم با وجود ارگانی که مثل نیروی انتظامی با خلاف کاران برخورد کند مشکلی ندارند. حالا نظر آن خلاف کار هرچه می خواهد باشد.زیرا برای همه ی آن ها مضر بودن آن فرد برای جامعه روشن شده.اما در مسأله ای مثل حجاب ما آمده ایم و بدون این که ضرر بی حجابی را برای مردم روشن و تبیین کنیم ،با بی حجاب ها برخورد می کنیم.طبیعتاٌ با مخالفت مردم مواجه می شویم.

وقتی در مهد کودک به دخترانمان رقص یاد می دهیم از آن ها نباید انتظار داشته باشیم که فردا که بزرگ شدند چادر سر کنند.

وقتی در پارک ها و شهر بازی ها موسیقی های فوق العاده تند می گذاریم،نباید از آن ها انتظار داشته باشیم که در خودرو هنگام رانندگی قرآن گوش بدهند.

زمانی که از کودکی فرزندانمان را به دیدن ماهواره وا میداریم،و اجازه می دهیم روابط کافرانه ی غربی ها را ببینند،بدون این که آن روابط را نکوهش کنیم،فردا که کودکمان بزرگ شد ،دلیل قبح روابط دختر و پسر را درک نمی کند.حال هر چه می خواهید آن ها را در پارک ها بازداشت کنید.

نمی دانم مسؤولین معنی کار فرهنگی را میدانند یا خیر؟این انقلابی که 33 سال پیش امام خمینی(رحمه الله) راه انداخت ،یک کار فرهنگی بود.کاری که پس از سی و اندی سال آثارش را در کل دنیا می بینیم.امام میتوانست به ملت های مسلمان بگوید اگر شیعه نشوید یا اگر انقلاب نکنید هیچ رابطه ای با شما نخواهیم داشت وشما را دشمن خود خواهیم دانست!اما چرا نگفت؟زیرا می دانست این راهی که او باز کرد به زودی مسافران خود را پیدا خواهد کرد.و حالا مسافران این راه 12 کشور مسلمانند.که البته دیگر اقوام مسیحی و... هم به زودی به این راه خواهند رسید.ان شاالله.

اما واقعاً در ایران مسؤول فرهنگی داریم؟ اگر داریم کجایند؟در کدام منطقه کار می کنند؟آیا از وضع مدارس خبر دارند؟آیا می دانند که در بعضی مدارس معلم دینی که باید خدا را به دانش آموزان بشناساند،به قدرت خدا شبهه وارد می کند؟حوزه ی علمیه چه قدر در مدارس کار کرده؟آیا جایگاه خود را در مدارس و جامعه تثبیت کرده؟

بیایید و به جای این کار های بیهوده،فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه رواج دهیم.فرهنگی را که در اوایل انقلاب شهید مطهری آن کسی که امام در باره اش گفت که مطهری پاره ی تن من بود ،از آن دم می زد و معتقد بود که در جامعه ی شیعی و حتی در فقه شیعی بسار کم رنگ شده است.

بیایید تا کاری کنیم که بدان ما بر ما مسلط نشوند.خداوند به جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن نباشد،قول عذاب داده است.از (عذاب خدا بترسید)بگو خدا قادر است که از بالای سر شما بر شما عذاب بفرستد،یا از زیر پای شما عذاب را بجوشاند،یا شما را دسته دسته کند،یا این که زیان خود شما را به خود شما برساند.(یعنی خودتان را به جان یکدیگر بیاندازد.)(انعام/65)

خداوند در آیه ای خطاب به مسلمانان می گوید:«کنتم خیرُامّةٍ اخرجت للناس»ای مسلمانان!شما بهترین امتی هستید که به نفع بشریت ظهور کرده اید.یعنی ملتی بهتر از شما به نفع بشریت ظهور نکرده است،چرا؟به موجب چه خاصیتی؟«تأمرون بالمعروف وتنهون عن المنکر»(آل عمران/ 110)به موجب اینکه شما آمر به معروف و ناهی از منکر هستید. از این جا به قول منطقیین باید عکس نقیض را بفهمیم:پس ما بهترین امتها برای بشریت نیستیم چون ما آمر به معروف و ناهی از منکر نیستیم.در نتیجه نمی توانیم ادعا ی شرف و بزرگی کنیم.نمی توانیم افتخاری داشته باشیم.اسلام ما اسلام واقعی نیست. (متن از کتاب حماسه ی حسینی شهید مطهری /ج 1 /ص 219)

بیایید پول های بیت المال را در راهی خرج کنیم که بازدهی داشته باشد،نه در جاهایی مثل فوتبال که هیچ باز دهی ای ندارند،منظورم این نیست که نباید در فوتبال پول خرج کرد بلکه می گویم در هر چیزی که برایمان فایده ای ندارد نباید پول خرج کرد!فوتبال که جای خود دارد!!

البته این را هم بگویم که مشکل در فوتبال نیست،مشکل در ماست که فقط به دنبال پول فوتبال هستیم و نه هیچ چیز دیگر!

حرف حسابم این است :

بیایید مسلمان باشیم.بیایید برای یک بار هم که شده زندگی مان را بر اساس اسلام پیش ببریم.بیایید کمی هم برای اسلام دل بسوزانیم.بیایید جملات زیبایی را که در باره ی انتظار موعود برای هم می گوییم را در زندگی مان پیاده کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 22 دی 1391برچسب:, :: 9:25
محمد حقيقي راد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش امدید وبلاگ من سعي مي كنه كه حق بگه نه اينكه رياكارانه تملق كسي را بگويد
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

سلام وب خوبي داري ؟ در ضمن از قالب خوبي استفاده كردي اگر دوست داري يك سر بيا به وب ماهم بزن خوشحال ميشم زحمت كم ميكنم تا ديگ مزاحمتون نمي شوم







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 34
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 153
بازدید کل : 50670
تعداد مطالب : 152
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1